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                            “Is a Pharmacy a new trend place?"... Shopping trends for foreigners beyond K-beauty
The inbound tourism platform creative trips launched a ‘K-pharmacy category’ to reflect this trend. The product is designed to visit pharmacies in major commercial districts in Seoul and Busan, consulting with professional pharmacists, and purchase on-site. Since its debut in August, it is currently operating in conjunction with nine pharmacies, including Gangnam, Hongdae, and Myeongdong, and plans to expand to 20 by early next year.
Personnel who can respond to foreign languages are deployed at the site to minimize inconvenience to tourists and to provide English, Chinese, and Japanese information services. As a result, foreign customers can enjoy shopping at pharmacies with confidence.
In particular, as functional products such as skin regeneration cream and trouble care ointment have gained popularity, the Cosmetics product line, which has broken the boundaries between cosmetics and pharmaceuticals, is drawing attention. Among them, Rejoul Cream, sold at affiliated pharmacies, has become a "must-buy)” among foreign tourists.
Performance is also rapidly becoming visible. In September, the number of reservations made in the pharmacy category increased by 44 percent in a week, especially in Singapore(121%), Hong Kong(96%) and Taiwan(9%). American tourists also make reservations, and demand is diversifying.
Lim Hyemin, CEO of creative Trip said “ The spread of content dealing with Korean pharmacy shopping on SNS and short form platforms has created a new keyword called pharmacy tour among foreigners,” adding, “We will continue to expand our service and partnership network so that foreign tourists can experience Korean pharmacy culture with confidence.
▶원문 기사: "약국이 새 핫플?"…K-뷰티 넘은 외국인 쇼핑 트렌드 (이코노미스트, 2025. 9. 19)
◆이코노미스트가 글로벌 차세대 경제 리더, 청소년 기자단 영 저널리스트와 함께합니다. 영 저널리스트 기자단은 프리미엄 경제지 이코노미스트, 논술 전문 기관 Ni 에듀케이션과 함께 주요 시사 이슈를 팔로우업하고 직접 기획, 취재, 기사 작성 활동을 하며 사회적 문제를 고심하고 해결 방안을 제시하는 과정을 경험하게 됩니다. 이번 기사는 영 저널리스트 기자단이 이코노미스트 기사를 영문으로 번역하며 이슈를 팔로우업한 기사입니다. 차세대 글로벌 경제 리더, <영 저널리스트 with 이코노미스트> 영문 기사는 매주 연재됩니다.
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